“Kultura organizacji zjada strategię na śniadanie”
W celu zapewnienia firmie wzrostu konkurencyjności i identyfikacji pracowników z przedsiębiorstwem, konieczna jest praca nad pożądaną kulturą organizacji, Dzięki temu możliwy jest rozkwit organizacji, zwiększenie zaangażowania pracowników oraz efektywne realizowanie celów. Na kulturę firmy składają się m.in. takie elementy jak zasady, normy jawne i niejawne, wartości firmy, jej klimat, wizja, misja. To także sposób komunikacji i zwracania się do siebie, styl relacji między szefem a pracownikami, sposób współpracy w zespołach np. podejmowania decyzji, autonomii w zakresie rozwiązywania problemów, styl radzenia sobie z konfliktami.
Pierwszym krokiem pracy nad kulturą przedsiębiorstwa może być przeprowadzenie diagnozy aktualnej kultury firmy.
Najważniejszym elementem naszej pracy z Państwem nad tworzeniem pożądanej kultury organizacji jest zdefiniowanie jej wartości. Jest to zestaw wspólnych cech, które charakteryzują zachowania, postawy oraz determinują działania poszczególnych osób w organizacji. To właśnie one definiują nas jako organizację i są swego rodzaju DNA, które pozwala zachować ciągłość organizacji i utrwalić jej sukces rynkowy. Są one również podstawą do podejmowania decyzji i dokonywania wyborów. Ważnym elementem w procesie tworzenia wartości jest włączenie pracowników oraz zidentyfikowanie ich ze zdefiniowanymi wartościami.
Jednym z najważniejszych narzędzi kształtowania kultury organizacyjnej, do którego przykładamy dużą wagę, jest kultura przywództwa danego przedsiębiorstwa. Więcej o tym, mogą przeczytać Państwo pod poniższym linkiem: https://odkryjnas.pl/kultura-przywodztwa-zjada-strategie-firmy-na-sniadanie